Kraj

Jak media informowały o "lex TVN"

Najwięcej informacji o protestach pojawiło się w portalach i social mediach.

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), w ciągu pięciu dni od 11 do 15 sierpnia br., kiedy zaczęły się protesty przeciw nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji (znanej jako “lex TVN”), we wszystkich mediach w kontekście manifestacji pojawiło się 7,8 tys. materiałów z dotarciem i aż 72,4 mln kontaktów z przekazem.

We wszystkich mediach pojawiało się ponad 15 tys. wzmianek, w tym 52%, czyli 7,8 tys. publikacji dotyczy społecznych manifestacji w obronie wolności mediów.  60% to przekazy pochodzące z social mediów (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube) z całkowitym dotarciem 3,1 mln kontaktów.

Udział prasy w dyskusji na temat protestów wynosi zaledwie 1% (107 odniesień), ale z dotarciem na wyższym poziomie niż w internecie – 3,5 mln kontaktów z przekazem.

W radiu wyemitowano dokładnie 211 wzmianek z dotarciem 7,3 mln kontaktów. Najczęściej mówiono na temat kontrowersyjnej ustawy w stacjach RMF, Radio Zet, Radio Vox FM, i Tok FM. W telewizji przedstawiono 188 materiałów o łącznym zasięgu 46,3 mln, najwięcej materiałów wyemitowały:
    – TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat i TTV – 132 materiały o dotarciu 34 mln i czasie antenowym 12 godzin
    – TVP Info, TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP3 Szczecin, TVP3 Lublin – 23 publikacje z dotarciem 7,7 mln i czasie antenowym 1 godziny
    – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 – 20 przekazów z dotarciem 4,5 mln i czasie antenowym 2 godzin
    – pozostałe, w tym TV Republika, WTK, TV Toruń – 13 materiałów o zasięgu 92 tys. i czasie antenowym 2 godzin.