Zagranica

Jeronimo Martins zainwestuje w Ameryce Płd.

Portugalski właściciel sieci Biedronka za pierwszy cel stawia sobie Kolumbię.

Jeronimo Martins chce wkrótce znaleźć się w pierwszej trójce detalistów w Kolumbii. Będzie tam konkurować z sieciami Almacenes Exito (notowana na giełdzie kolumbijskiej) i francuskim Carrefourem. Nie będzie to łatwe zadanie, gdyż aby trafić do top 3 tego rynku, należy uzyskać roczną sprzedaż na poziomie 1,5 mld dol. 

Jeronimo Martins nie wyklucza wejścia na inne rynki regionu, także przez akwizycję. Możliwy jest też powrót do Brazylii, z której grupa wycofała się w 2002 r., po pięciu latach prowadzenia biznesu.

Ekspansja międzynarodowa to konieczność, gdyż gospodarka na rodzimym rynku Jeronimo – w Portugalii – znajduje się w stanie spowolnienia.