Udział kanałów obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej w czasie oglądania grupy komercyjnej wynosił jesienią br. blisko 68 proc. – wynika z danych Nielsena za okres od 1 września do 30 listopada br. To o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączny udział kanałów dużej czwórki wprawdzie spadł (z 46 proc. do 44,2 proc.), ale poprawiły się wyniki mniejszych stacji obecnych na multipleksach, m.in.: TTV, TV6, Puls 2, TVP Info i TVP Kultury. W ofercie NTC pojawiły się też nowe stacje, jak Stopklatka, TVP ABC czy Fokus, które osiągają już łączny udział na poziomie 1,8 proc.
Ekspansja naziemnej telewizji oznacza, jeszcze niewielki, spadek udziałów stacji płatnej telewizji, które osiągnęły jesienią niespełna 32,5-proc. udział w czasie oglądania (rok wcześniej – 34,1 proc.).
Czynnik, który mógł wpłynąć na taki obraz sytuacji, to zmniejszenie udziałów gospodarstw z płatną telewizją, który raportował w tym roku Nielsen.
Przypomnijmy też, że z tegorocznego badania MEC “Projekt Cyfrowizja” wynikało, że aż 30 proc. klientów segmentu kablowo-satelitarnego rozważa rezygnację z płatnej telewizji, podczas gdy niższy, bo 20-proc. odsetek widzów naziemnych rozważał zakup kablówki albo satelity.