Kraj

Jesienią spadł udział stacji top 4 i wzrósł naziemnej TV kosztem płatnej

Udział kanałów dużej czwórki spadł do 44 proc., ale mniejsze kanały z multipleksów mają już blisko jedną czwartą udziału w czasie oglądania grupy komercyjnej - pokazują dane Nielsena za okres IX-XI.  

Udział kanałów obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej w czasie oglądania grupy komercyjnej wynosił jesienią br. blisko 68 proc. – wynika z danych Nielsena za okres od 1 września do 30 listopada br. To o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączny udział kanałów dużej czwórki wprawdzie spadł (z 46 proc. do 44,2 proc.), ale poprawiły się wyniki mniejszych stacji obecnych na multipleksach, m.in.: TTV, TV6, Puls 2, TVP Info i TVP Kultury. W ofercie NTC pojawiły się też nowe stacje, jak Stopklatka, TVP ABC czy Fokus, które osiągają już łączny udział na poziomie 1,8 proc.

Jesienią spadł udział stacji top 4 i wzrósł naziemnej TV kosztem płatnej

 

 

 

 

 

Ekspansja naziemnej telewizji oznacza, jeszcze niewielki, spadek udziałów stacji płatnej telewizji, które osiągnęły jesienią niespełna 32,5-proc. udział w czasie oglądania (rok wcześniej – 34,1 proc.).
Czynnik, który mógł wpłynąć na taki obraz sytuacji, to zmniejszenie udziałów gospodarstw z płatną telewizją, który raportował w tym roku Nielsen.
Przypomnijmy też, że z tegorocznego badania MEC “Projekt Cyfrowizja” wynikało, że aż 30 proc. klientów segmentu kablowo-satelitarnego rozważa rezygnację z płatnej telewizji, podczas gdy niższy, bo 20-proc. odsetek widzów naziemnych rozważał zakup kablówki albo satelity.

Jesienią spadł udział stacji top 4 i wzrósł naziemnej TV kosztem płatnej