Zagranica

Johnson & Johnson ogłosił przetarg mediowy

Szacowany na 200 mln funtów budżet mediowy marketer przeznaczy na kampanie w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz Afryka).

Obecnie (od 2007 roku) budżet ten obsługiwany jest przez należący do Grupy Aegis dom mediowy Carat (w USA budżet mediowy J&J obsługuje Interpublic’s Mediabrands, natomiast w Azji jest to OMD). J&J będący właścicielem m.in. takich brandów, jak: Listerine, Nicorette i Imodium, dwa lata temu ogłosił przetarg na obsługę globalnego, wartego 3 mld dolarów budżetu medialnego. Wówczas wszystkie domy mediowe pracujące w tym okresie z J&J obroniły obsługę powierzonych im budżetów.

W pierwszym kwartale br. globalna sprzedaż J&J spadła o 2,4 proc., osiągając pułap 3,6 mld dolarów.

(BrandRepublic)