
Potwierdzają się doniesienia z końca ub.r. o tym, że Jokr, globalna platforma oferująca codzienne zakupy online z natychmiastową dostawą w 15 minut, wycofuje się z polskiego rynku. Wtedy mówiono o tym, że nowojorski start-up chce skoncentrować się na ekspansji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej. Wysokie koszty operacyjne powodują jednak, że spółka przygląda się uważnie także opłacalności działań w Nowym Jorku, skąd pochodzi większość obrotów w Stanach Zjednoczonych.
Jak powiedział cytowany przez Wiadomoscihandlowe.pl Michał Kwietniewski, senior communications manager, JokrR Polska, sprzedaż polskiej spółki była rozważana, lecz “aktualne uwarunkowania geopolityczne oraz niepewna sytuacja ekonomiczna w Europie Środkowej i Wschodniej uniemożliwiły finalizację takiej transakcji”. O terminie zamknięcia operacji polscy klienci Jokr mają zostać poinformowani w najbliższych dniach. Aplikacja Jokr nadal działa, ale 17 marca (w momencie pisania tej informacji) nie można było wybrać żadnych produktów, co widać na załączonym zrzucie ekranu.
Jokr został założony przez Ralfa Wenzla, byłego członka zarządu SoftBank i berlińskiego start-upu Delivery Hero oraz twórcę firmy Foodpanda (kupionej w 2016 r. przez Delivery Hero). Platforma wystartowała w Warszawie w kwietniu ub.r. Promowała się hasłem “Zakupy. W tej chwili”.
.