Jury 22. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Macieja Hermana, dyrektora zarządzającego firmy Wedel, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 27 statuetek brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych.
Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:
• Random – Storytel, McCann Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz
Kultura i Rozrywka),
• Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,
• Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów, OTO Film,
• “Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom,
• Maestro – wszystko, czego chcesz od burgera – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD.
Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 r. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing miksu.
W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęły:
• wśród agencji – McCann Poland,
• spośród agencji mediowych – Starcom,
• jako marketer – ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.
Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są tutaj.