Kraj

Jutrzenka Colian zwiększyła w ub.r. wydatki w ujęciu cennikowym

Firma zrezygnowała z reklamy czekolady Goplana i kategorii fiksów do dań.

Jutrzenka Colian, właściciel m.in. takich marek, jak Grześki, Goplana, Hellena, Wafle Familijne i Jeżyki, zwiększyła wydatki reklamowe o ok. 1 mln zł. Według danych Kantar Media w okresie od stycznia do listopada 2013 r. (TV, radio, gazety, magazyny, outdoor, kina) firma najbardziej zainwestowała w kampanię Wafli Familijnych (ponad 7,2 mln zł w porównaniu z 1,4 mln zł w roku 2012). Na drugim miejscu znalazła się oranżada marki Hellena z wydatkami reklamowymi na poziomie prawie 3 mln zł w stosunku do 6 tys. zł w 2012 r. Na trzecim miejscu pod względem wysokości wydatków reklamowych znalazły się wafle Grześki z wydatkami na poziomie 2,7 mln zł (w 2012 r. firma nie promowała marki). Na markę Jeżyki firma wydała w 2013 r. ponad 2,5 mln zł, podczas gdy w 2012 r. marka otrzymała wsparcie na poziomie 6,3 mln zł.

Jutrzenka Colian zrezygnowała w ubiegłym roku w okresie styczeń-listopad ze wsparcia reklamowego marki Goplana, podczas gdy na reklamę brandu w 2012 r. wydała prawie 3,5 mln zł. Całość wydatków reklamowych w 2013 r. firmy Jutrzenka Colian wyniosła 17,7 mln zł w porównaniu z 16,6 mln zł w analogicznym okresie styczeń-listopad roku 2012 r.