Kraj

Kampania Aflofarmu narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy

Reklama Visaxinum dyskryminuje nastolatki - orzekła komisja.

Radiowa reklama marki Visaxinum (“Aflofarm” Fabryka Leków) narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy – orzekła Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy.

Przedmiotem oceny komisji była radiowa reklama Visaxinum, preparatu na pryszcze. Skarżąca konsumentka zwróciła uwagę, że spot promujący ten preparat jest oburzający i poniżający, narusza dobry smak i szacunek dla nastolatków, bo propaguje pedofilię, m.in. poprzez użycie w reklamie sformułowań, takich jak “wszedłem w nią, była taka niewinna”.

Komisja Etyki Reklamy dopatrzyła się w spocie radiowym Visaxinum treści dyskryminujących nastolatków. Orzekła również, że przedstawiona w reklamie rozmowa uwłacza godności kobiet.

Przedstawiciele Aflofarmu nie odpowiedzieli na skargę, nie uczestniczyli też w posiedzeniu komisji.