Kraj

Kampania Alior Banku nieetyczna

Komisja Etyki Reklamy uważa, że marketer wprowadził konsumentów w błąd.

Chodzi o kampanię radiową Alior Banku sprzed kilku miesięcy, w której pada zdanie: “Pozwoliliśmy sobie na chwilę przerwać blok reklamowy”. Zdaniem Komisji Etyki Reklamy może ono utrudnić identyfikację przekazu reklamowego w radiu, który powinien być dokładnie oznaczony. Komisja zaleciła wprowadzenie zmian w kampanii. Autorem reklamy jest agencja PZL.

 – Nie zgadzamy się z tym orzeczeniem i jeżeli zaistnieje taka formalna możliwość, będziemy się od niej odwoływać – mówi Julian Krzyżanowski, menadżer ds. PR Alior Banku. – Zastosowaliśmy zabieg mający przykuwać uwagę słuchacza, ale spot radiowy był emitowany w ramach wyraźnie oznaczonego bloku reklamowego – dodaje.

Kwestionowany przez Komisję spot nie jest już emitowany od kilku miesięcy i zabieg w nim użyty nie pojawił się już później w kampaniach Alior Banku.