Kraj

Kampania McCafe może ruszyć w przyszłym roku

McDonald's szybko rozwija sieć kawiarni.

Obecnie działa w Polsce już 56 kawiarni McCafe i planowany jest dalszy szybki rozwój tej marki. Według naszych informacji McCafe może otrzymać wsparcie w postaci ogólnopolskiej kampanii ATL w momencie, kiedy liczba kawiarni będzie bliska stu. Może to stać się pod koniec 2012 lub w 2013 r. Obecnie McDonald’s jest obsługiwany przede wszystkim przez agencję DDB Warszawa.

Marka McCafe pojawiła się w Polsce w 2008 r., początkowo format był przez McDonald’s traktowany jako test, ale obecnie jest to projekt priorytetowy. Kawiarnie McCafe powstają przy restauracjach McDonald’s, co pozwala na szybki rozwój sieci (restauracji jest w Polsce ponad 200). Jednocześnie ceny są nieco niższe niż w typowych kawiarniach sieciowych.

Rywalizacja między McCafe a największym graczem na rynku kawiarni – Coffeeheaven – nabiera rumieńców. Ten ostatni zapowiedział, że do końca roku finansowego – czyli lutego 2012 – będzie dysponować liczbą stu kawiarni. Coffeeheaven także nie wyklucza kampanii telewizyjnej w 2013 r.