Kraj

Reklama

Media

Kampania RMF Digital dla InFaktu oficjalnym case study Google

To pierwsza kampania programmatic audio z Europy Środkowo-Wschodniej wyróżniona w ten sposób.

Grupa RMF i internetowe biuro rachunkowe InFakt wykorzystały narzędzie programmatic guaranteed audio (PGA) z Google Ad Manager do zwiększenia rozpoznawalności marki. InFakt współpracował z RMF FM przy kampanii DV360 z wykorzystaniem Google Ad Manager od stycznia do lutego 2022 r. Wykorzystując doświadczenia z kampanii telewizyjnych łączących bezpośredni zakup spotów reklamowych z zakupem programatycznym na platformach VoD, InFakt włączył PGA do swojego miksu kampanijnego. 30-sekundowe pre-rolle audio poprzedzały stream radia internetowego na stronie Rmfon.pl.

Kampania zrealizowana przez RMF Digital osiągnęła wyniki lepsze o 30% od innych kampanii audio online w kanale, który jest mniej podatny na blokowanie reklam. Konwersje post-view tej kampanii przewyższyły o 155% wyniki z kampanii displayowych.

– Przykład kampanii przeprowadzonej z InFaktem potwierdza, że audio online to narzędzie, które przynosi wymierne efekty. Może ono doskonale uzupełniać działania w tradycyjnym radiu o nowoczesne rozwiązania reklamowe online, rozszerzając zasięg kampanii – mówi Marcin Pyra, programmatic manager w Grupie RMF.

Opis przypadku w języku angielskim można znaleźć na stronie Google Ad Manager.