W środę 12 stycznia br. PKN Orlen, największa firma paliwowa w kraju, ogłosił warunki realizacji przejęcia swojego jedynego krajowego konkurenta – Grupy Lotos. Jest to sprzedaż 30% mocy produkcyjnych Lotosu saudyjskiej firmie Aramco i sprzedaż 3/4 stacji paliw Lotosu węgierskiej firmie MOL.

W poniedziałek 17 stycznia Orlen zrealizował zaś bezprecedensową akcję reklamową w dziennikach prasowych – prezes Daniel Obajtek pojawił się na pierwszych stronach niemal wszystkich dzienników ukazujących się w kraju (największych, poza “Gazetą Wyborczą”).
Firma Kantar Media, zajmująca się monitoringiem rynku reklamowego, wylicza, że bazując na cennikach, taka jednorazowa akcja kosztowałaby ok. 3,6 mln zł.
Media do reklam kupuje Orlenowi jego własna agencja mediowa Sigma Bis, którą powołał wspólnie z także państwową Grupą PZU.
Część dzienników zaangażowanych w akcję, należąca do wydawnictwa Polska Press, wchodzi w skład grupy Orlenu (który jest właścicielem Polska Press).