Zagranica

Marketing

Kantar: Microsoft najcenniejszą technologiczną marką świata w segmencie B2B

Wartość najważniejszych 20 marek technologicznych z segmentu B2B przekroczyła w 2002 r. łącznie 2 bln dol.

W ciągu ostatniego roku 9 spośród 20 najcenniejszych marek świata w segmencie “Rozwiązania dla biznesu i technologia” (Business Solutions & Technology) poprawiło swoje wyniki pod względem odpowiedzialności społecznej biznesu – tak wynika z opublikowanego dzisiaj raportu firmy Kantar z badania najcenniejszych marek świata za rok 2020 – Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022. Lepsza reputacja firm w zakresie wskaźników ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo, ład korporacyjny) wywarła duży wpływ na ogólną wartość ich marek.

Wartość najważniejszych 20 marek technologicznych z segmentu B2B przekroczyła w 2002 r. łącznie 2 bln dol., a tytuł najcenniejszej firmy w tym sektorze utrzymał Microsoft. Do zwiększenia wartości tej marki na rynku przyczyniły się również rosnący popyt na technologie cyfrowe, cyfryzację danych i rozwiązania niezbędne do zdalnej pracy z domu, a rynek ten odnotował w ciągu ostatnich trzech lat jeden z najwyższych wskaźników wzrostu wśród wszystkich kategorii – aż 113% ogółem. Firmy z sektora Business Solutions & Technology stanowią niemal jedną czwartą na liście pierwszej setki najcenniejszych marek świata (Top 100) – jest ich 23 w tym zestawieniu.

Imponujący wzrost Microsoftu aż o 49% w stosunku rok do roku częściowo wynika z inwestycji tej firmy w działania proekologiczne. Przykłady to dążenie do określenia klarownych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 r. oraz uruchomienie usługi Microsoft Cloud for Sustainability, która ma zapewniać klientom kompleksowe, zintegrowane i zautomatyzowane zarządzanie zrównoważonym rozwojem. W porównaniu z innymi sektorami marki z sektora Business Solutions & Technology są liderami nowego indeksu Kantar Sustainability BrandZ Index, z którego wynika, że reputacja firm w zakresie zrównoważonego rozwoju odpowiada już za około 5% wartości marek w całej kategorii.