Zagranica

Karen Blackett country managerem WPP

Czyni to z Blackett jedną z najpotężniejszych kobiet w branży reklamowej na świecie.

WPP utworzyło w Wielkiej Brytanii nowe stanowisko country managera. Powierzono je Karen Blackett. Komentatorzy podkreślają, że czyni to z Blackett jedną z najpotężniejszych kobiet w branży reklamowej na świecie.
Przez najbliższych sześć miesięcy równolegle Blackett będzie sprawować dotychczasową funkcję – szefowej MediaCom UK. Nowe stanowisko obejmuje w trybie natychmiastowym. Jej nowe zadanie będzie polegało na nadzorowaniu pracy 17 tys. pracowników w dziesiątkach agencji zajmujących się planowaniem i zakupem mediów, projektowaniem, brandingiem, kreatywnością, reklamą oraz public relations w ramach struktur WPP. Wartość tego biznesu na terenie Wielkiej Brytanii to ok. 2 mld funtów brytyjskich. 

Blackett była wyróżniana w wielu raportach branżowych w 2017 r. Po nominacji powiedziała, że jej awans ma znaczenie symboliczne, bo jest czarną kobietą i pochodzi z klasy robotniczej Barbadosu. Zaznaczyła również, że branża reklamowa nie jest wystarczająco, jej zdaniem, zróżnicowana.
Według raportu rocznego WPP w 2016 r. miało 1,9 mld funtów brytyjskich przychodów i 14 tys. pracowników. Obecnie, włączając współpracowników, WPP ma mieć 3 mld dol. (2,25 mld funtów) przychodów w Wielkiej Brytanii i 17 tys. pracowników.

(Campaign)