Agencja Karmarama wygrała przetarg na europejską obsługę budżetu kreatywnego marki serka do smarowania Philadelphia z portfolio Mondelez International.
Na short-liście przetargu znalazły się takie podmioty, jak Anomaly, Havas London i J Walter Thomson. Karmarama w listopadzie została nabyta przez giganta technologicznego Accenture. Wygrana agencja ma zaprezentować pierwsze prace dla marki w kwietniu lub w maju.
Już po raz drugi w ciągu czterech lat JWT traci markę Mondeleza. Philadelphia w 2013 r. przekazała swój budżet agencji Bartle Bogle Hegarty, po tym, jak od 1996 r. pracowała z JWT. Nowa relacja biznesowa zakończyła się jednak po emisji jednej odsłony kampanii. Mondelez początkowo planował kreować i realizować kampanię wewnętrznie, ale ostatecznie ponownie wybrał w 2015 r. JWT.
Sprzedaż serków do smarowania w Wielkiej Brytanii spadła w ubiegłym roku o 8,4 proc., do 94,7 mln funtów wg danych Nielsena.
(Campaign)