Zagranica

Karmarama wygrywa europejski budżet Philadelphii

Mondelez ustanawia Karmaramę wiodącą agencją kreatywną dla marki serka do smarowania.

Agencja Karmarama wygrała przetarg na europejską obsługę budżetu kreatywnego marki serka do smarowania Philadelphia z portfolio Mondelez International.
Na short-liście przetargu znalazły się takie podmioty, jak Anomaly, Havas London i J Walter Thomson. Karmarama w listopadzie została nabyta przez giganta technologicznego Accenture. Wygrana agencja ma zaprezentować pierwsze prace dla marki w kwietniu lub w maju.
Już po raz drugi w ciągu czterech lat JWT traci markę Mondeleza. Philadelphia w 2013 r. przekazała swój budżet agencji Bartle Bogle Hegarty, po tym, jak od 1996 r. pracowała z JWT. Nowa relacja biznesowa zakończyła się jednak po emisji jednej odsłony kampanii. Mondelez początkowo planował kreować i realizować kampanię wewnętrznie, ale ostatecznie ponownie wybrał w 2015 r. JWT.
Sprzedaż serków do smarowania w Wielkiej Brytanii spadła w ubiegłym roku o 8,4 proc., do 94,7 mln funtów wg danych Nielsena.

(Campaign)