Kraj

Reklama

KER: reklama PKN Orlen narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy

KER podkreśla, że obowiązkiem reklamodawców w kontekście przekazywanych informacji o charakterze ekologicznym pozostaje formułowanie jak najbardziej jasnych oraz precyzyjnych komunikatów w sposób odpowiednio udokumentowany.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi, które dotyczyły reklam paliwa mającego ograniczać smog. Skarżący w prawidłowo złożonych skargach poinformowali, że w przekazie reklamowym doszło do wprowadzenia potencjalnych konsumentów w błąd.

Zespół KER uznał, że doszło do naruszenia standardów reklamowych odnośnie do przekazywanych informacji o charakterze ekologicznym. Potencjalni konsumenci nie mogli uzyskać wystarczająco jasnych i precyzyjnych oraz odpowiednio udokumentowanych informacji na temat powodów, dla których reklamodawca uznał konkretne paliwo za ograniczające smog. KER podkreśla, że obowiązkiem reklamodawców w kontekście przekazywanych informacji o charakterze ekologicznym pozostaje formułowanie jak najbardziej jasnych oraz precyzyjnych komunikatów w sposób odpowiednio udokumentowany.