Kraj

Kevin Spacey będzie reklamował Bank Zachodni WBK

Tym razem bank sięga po pierwszoligową gwiazdę Hollywood.

Kevin Spacey będzie reklamował Bank Zachodni WBK
Bank Zachodni WBK rozpoczyna największą w swojej historii zintegrowaną kampanię marketingową, którą inicjuje proces wzmocnienia brandu trzeciej największej instytucji finansowej w Polsce. W tegorocznej odsłonie ofertę bankową  promować będzie amerykański aktor, producent i reżyser filmowy Kevin Spacey. W pierwszym spocie, którego premiera telewizyjna zaplanowana jest na 1 października, Spacey reklamować będzie Konto Godne Polecenia.

Spacey, dwukrotny zdobywca Oscara, wybitny aktor, znany m.in. z takich filmów jak “American Beauty”, “K-PAX” czy też niezwykle popularnego ostatnio serialu “House of Cards”, będzie przekonywał Polaków do oferty BZ WBK.
Przedstawiciele banku przekonują, że wybór nie był przypadkowy – błyskotliwy, nieoczywisty, znany z nieprzeciętnej inteligencji i poczucia humoru aktor wpisuje się bowiem w nowe pozycjonowanie BZ WBK – banku dla tych, którzy wymagają więcej – skuteczności w działaniu i nowoczesnych rozwiązań.

 – Kolejny etap połączenia, tzw. migracja marki, jest okazją do wprowadzenia nowej platformy komunikacyjnej inicjującej wzmocnienie wizerunku banku – mówi Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej i marketingu. – Wybierając Kevina Spacey, zależało nam przede wszystkim na podkreśleniu takich elementów pozycjonowania jak skuteczność i nowoczesność. Kevin Spacey idealnie pomaga sportretować docelowego klienta: wymagającego, ceniącego jakość i relację. Z drugiej strony aktor dobrze komunikuje się z młodszą grupą docelową: docenia niekonwencjonalne rozwiązania, zachęca do oryginalnych pomysłów wykorzystujących nowe technologie czy kanały komunikacji. Jego charyzmatyczna osobowość idzie w parze z filozofią banku, który także stale poszukuje i proponuje klientom innowacyjne podejście ułatwiające szeroko rozumiane “bankowanie”. Spacey jest gwiazdą największego formatu – uważany obecnie za jednego z trzech najlepszych aktorów na świecie, swoim udziałem w naszych reklamach wesprze nowe pozycjonowanie banku, który po integracji oraz migracji marki umocni swój wizerunek i pozycję trzeciej największej instytucji finansowej w Polsce.

Pierwszym produktem promowanym w jesiennej kampanii będzie Konto Godne Polecenia. Już jutro w witrynach oddziałów Banku Zachodniego WBK pojawi się reklama z Kevinem Spacey zachęcającym do skorzystania z oferty banku. Kampania zakłada wykorzystanie m.in. TV, prasy, internetu, siatek wielkoformatowych na budynkach, ekranów bankomatów, monitorów LCD w placówkach banku oraz mediów społecznościowych.
Ogólnopolska promocja w prasie oraz internecie, głównie w portalach informacyjnych i społecznościowych, rozpocznie się 23 września. Tydzień później, 1 października, nastąpi premierowa emisja spotów reklamowych w TV. Do końca roku Bank Zachodni WBK planuje jeszcze kilka odsłon reklamowych przedstawiających ofertę banku z udziałem nowej gwiazdy.

Za kreacje reklamowe odpowiada agencja Red8 Advertising. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Reżyserem spotów jest Jurek Bogajewicz, a wyprodukował je dom produkcyjny Propeller Film.

BZ WBK od lat chętnie zatrudnia zagraniczne sławy do reklam – występowali w nich: John Cleese, Danny De Vito, Gerard Depardieu, Antonio Banderas, a ostatnio Chuck Norris, obok którego pojawiło się także dwoje polskich aktorów – Izabela Kuna i Piotr Cyrwus.