Kraj

KiK weryfikuje plany ekspansji w Polsce

Rozwój sieci przyspieszył, a zarząd widzi w Polsce potencjał dla więcej niż 650 sklepów.

KiK weryfikuje plany ekspansji w Polsce
Sieć dyskontów odzieżowych KiK weszła na polski rynek w 2012 r., zapowiadając, że zamierza otworzyć, w wieloletniej perspektywie, 650 sklepów. Pod koniec 2019 r. ekspansja sieci przyspieszyła, tylko w ostatnim kwartale oddano do użytku prawie 30 nowych placówek, w wyniku czego rok 2019 okazał się dla sieci rekordowy w Polsce – sieć powiększyła się o prawie 70 sklepów. W tej sytuacji zarząd weryfikuje wstępne założenia, co do skali ekspansji w naszym kraju. Teraz pod szyldem KiK działa ponad 300 placówek.

– Liczbę 650 sklepów zawsze postrzegaliśmy jako pewien wyznacznik, cel, do którego zmierzamy, ale na pewno nie jako szczyt naszych możliwości. Półmetek początkowych założeń to dobry moment na weryfikację dotychczasowych działań i dalszych planów. Dziś nie wykluczamy otwarcia znacznie większej liczby sklepów – powiedział Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK, dodając, że realia w Polsce zmieniły się na korzyść dyskontów. Jak mówi, KiK chce utrzymać ambitne tempo rozwoju, co ma być widoczne zarówno w dalszej ekspansji, jak i działaniach CSR oraz umacnianiu wizerunku brandu w social mediach.

– W 2020 r. na pewno usłyszymy o otwarciu 350. sklepu, a biorąc pod uwagę zeszłoroczne ekspansyjne niespodzianki KiK, może nawet o osiągnięciu liczby 400 sklepów przed końcem roku, czas pokaże. Jedno na pewno pozostanie niezmienne – dbałość o klienta, który “jest królem” – podsumował dyrektor generalny sieci.

Nazwa KiK jest akronimem utworzonym od niemieckiego zwrotu “Kunde ist König” (klient jest królem). Sieć powstała w 1994 r. w Niemczech, a w 1998 r. rozpoczęła ekspansję zagraniczną. Dziś obecna jest w ośmiu krajach Europy Środkowo-Południowej.