Zagranica

King Digital testuje nowy format reklam w grach na telefony

Zdaniem analityków z Wall Street może on przynieść firmie nawet 1 mld dol. przychodów do 2019 r.

Cztery lata temu firma King Digital zaprzestała umieszczania reklam w grach wideo na smartfony, uznając, że za bardzo przeszkadzają użytkownikom. Teraz testuje nowy format reklam, m.in. Nestle i Visy, w kilku grach, w tym “Candy Crush Soda”. Próby, rozpoczęte wkrótce po przejęciu dewelopera gier przez Activision Blizzard Inc. w 2016 r., odzwierciedlają nowe myślenie o reklamie w branży gier mobilnych. 

Zamiast traktować reklamy jako konieczne zło, deweloperzy coraz częściej wplatają je w gry jako opcję, którą gracz może wybrać w zamian za nagrody. Przykładowo “FIFA Mobile” (Electronic Arts) oferuje graczom darmowe postacie i inne wirtualne przedmioty w zamian za przesłanie innym użytkownikom reklamy Coca-Coli poprzez wbudowany w grę komunikator. Analitycy oczekują, że King Digital, który ma 314 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, wprowadzi wkrótce reklamy do wszystkich swoich gier. Podają przykład Zynga Inc., firmy, która w ub.r. uzyskała 194 mln dol. przychodu z reklam, mając ok. 5 razy mniej użytkowników niż King Digital.

W br. reklamy w grach mobilnych mają wygenerować w skali globalnej 39,8 mld dol. przychodów, prawie 90 proc. więcej niż w 2015 r. (21,1 mld dol.) – podaje firma badawcza i analityczna App Annie Inc. W 2018 r. przychody mają sięgnąć 49 mld dol.

(WSJ)