Zagranica

Marketing

Klarna chce osiągnąć rentowność w ujęciu miesięcznym w drugiej połowie 2023 r.

Strata szwedzkiej firmy w I kwartale br. zmniejszyła się o ponad połowę.

Logo Klarny na siedzibie firmy w Sztokholmie. Zdjęcie: Mats Wiklund / Shutterstock

Wyniki szwedzkiego fintechu Klarna za I kwartał br. pokazują, że cięcia dokonane w 2022 r. zaczynają ograniczać straty. Strata kwartalna zmniejszyła się o ponad połowę, do 1,3 mld koron szwedzkich (120 mln dol.) w okresie od stycznia do marca br., co oznacza spadek o 52% w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r. W tym samym czasie straty kredytowe zmniejszyły się o 35%, do 74 mln dol. Duża część redukcji kosztów wynika z masowych zwolnień – w ub.r. w dwóch rundach redukcji zatrudnienia pracę straciło ponad 700 osób.

Jak powiedział Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny, firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności w tym roku, jednocześnie rewolucjonizując zakupy i płatności dzięki podejściu opartemu na sztucznej inteligencji.

Rok 2022 był bardzo ciężki dla Klarny – najwyżej wyceniana prywatna firma technologiczna w Europie straciła 85% wartości rynkowej.

(Sifted.eu)