Kraj

Klimat PRL-u wraca za sprawą Pewex.pl

Szefowie Monster Media Group uruchamiają nowy projekt online.

Ruszył nowy serwis Pewex.pl, wehikuł czasu, który ma zabierać użytkowników w sentymentalną podróż od lat 50., przez 70. i 80., aż do dziś. Ma przypomnieć smaki dzieciństwa i rozbawić. Bez sentymentu do PRL-u i ideologicznych odwołań.

Strona Pewex.pl w obecnej rozrywkowej odsłonie to pierwszy etap dużego projektu, który zakłada ekspansję w obszarze e-commerce, a następnie także na rynku tradycyjnym. Już w wakacje planowane jest uruchomienie sprzedaży towarów w sklepie internetowym, a w 2014 otwarcie pierwszych punktów Peweksu.

Serwis ma strukturę podobną do Demotywatorów, polskiego portalu przedstawiającego codzienną rzeczywistość w formule satyrycznych i prześmiewczych obrazków. Materiały na stronie głównej Pewex.pl prezentowane są na pionowej osi, według czasu dodania. Pewex.pl to nie tylko zdjęcia. W dziale TV prezentowane są fragmenty kultowych seriali i filmów minionej epoki, kreskówki i bajki oraz teledyski. Osobną kategorią jest również Salon Gier, gdzie odświeżane są stare gry wideo.

Zanim serwis Pewex.pl wystartował, miał ponad 362 tysięcy fanów w Facebooku. Społecznościowa strona Peweksu jest bardzo istotnym elementem tego projektu. Około 80 proc. materiałów nadsyłają internauci (wszystkie treści są wcześniej moderowane), a fan page strony w Facebooku zawdzięcza swoją popularność głównie ich spontanicznym poleceniom.

Pewex.pl to nowe przedsięwzięcie Sebastiana Leśniaka, obecnego wiceprezesa Monster Media Group i dawnego menedżera Wirtualnej Polski, oraz Mariusza Składanowskiego, założyciela serwisu Demotywatory.pl i całej grupy wydawniczej Monster Media Group. Serwis wraz z prawami do domeny i znaku towarowego Pewex jest własnością nowo powołanej spółki Pewex Sp. z o.o.

Strona Pewex.pl będzie obsługiwana przez sieć reklamową, jednak jej nazwa zostanie podana w przyszłym tygodniu.