Kraj

Knorr - Marką Roku, a Carlsberg Polska - Marketerem Roku 2010 według "MMP"

Redakcja miesięcznika w nowej edycji raportu specjalnego "Marka i Marketer Roku" przyznała też kilkanaście wyróżnień.

Brand Knorr z portfolio Unilevera otrzymał tytuł Marka Roku 2010 w opublikowanym właśnie raporcie “Marka i Marketer Roku” przygotowanym przez redakcję “Media & Marketing Polska”. O takim wyborze zdecydowały m.in. inwestycje w innowacje i reklamę, dzięki którym Knorr odzyskał utraconą na rzecz Winiar pozycję lidera w kategorii fiksów.

Tytuł Marketera Roku 2010 otrzymał Carlsberg Polska. Firmę nagrodzono m.in. za postawienie na nogi właściwie wszystkich swoich marek w ostatnich latach, czego efektem jest wzrost ilościowych udziałów rynkowych o 2,2 pkt proc. w ub.r.

W raporcie przyznano również kilkanaście wyróżnień. W kategorii marka wyróżniono: Cisowiankę (Polskie Zdroje), Garnier (L’Oreal), Hoop Cola (Hoop Polska), Ludwik (Inco-Veritas) i Syoss (Henkel Polska), zaś w kategorii marketer – firmy: JTI Polska, Lidl, Samsung Electronics Polska i Skoda Auto Polska. Wyróżnienia specjalne otrzymały: PZU – za największą niespodziankę komunikacyjną, Krupnik Vodka (Sobieski) – za najlepszy wysokoprocentowy debiut, TP SA – za innowacyjną platformę Serce i Rozum, Play (P4) – za skuteczne punktowanie konkurencji, InPost, Milka (Kraft Foods Polska), Budweiser (CEDC) i Millennium Bank – wszystkie cztery wymienione za najlepsze działania w social mediach. Lisner – za budowanie kategorii, Netia i Brasil – ulubiona kampania “MMP” (za serię reklam z aktorem Tomaszem Kotem), Grupa Maspex Wadowice – koń trojański (za sprytny i oryginalny sposób debiutu w kategorii napojów energetycznych).

Gala wręczenia nagród i wyróżnień odbyła się wczoraj w teatrze Capitol.

Raport specjalny “Marka i Marketer 2011” dostępny jest na rynku od dziś razem z czerwcowym wydaniem miesięcznika “Media & Marketing Polska”.