Ekstraklasa SA zakończyła trwający od jesieni 2014 r. przetarg na prawa telewizyjne. Zwyciężyła oferta złożona przez platformę NC+, która pokazuje rozgrywki polskiej ligi nieprzerwanie od 1995 r. (wcześniej jako Canal+). Nowy kontrakt będzie obowiązywał przez cztery sezony, począwszy od edycji 2015/2016 startującej już 17 lipca, aż do końca sezonu 2018/2019. Oferta złożona przez NC + zakłada współpracę z Discovery Networks, nadawcą kanałów Eurosport. Dzięki temu abonenci platformy NC+ będą mogli oglądać wszystkie mecze transmitowane w danym sezonie. W każdej kolejce ekskluzywnie w kanałach NC+ pokazywanych będzie na żywo sześć spotkań, w tym cztery najatrakcyjniejsze. Pozostałe cztery mecze każdej kolejki zostaną podzielone między NC+ i Eurosport 2, który również jest dostępny na platformie NC+.
Nowością w kontrakcie jest umożliwienie dostępu do transmisji także kibicom zza granicy za pośrednictwem serwisu Daily Motion, należącego do grupy Vivendi, akcjonariusza grupy Canal+.
W ostatnim czasie platforma NC+ podpisała kontrakt gwarantujący jej wyłączne prawa do transmisji w Polsce rozgrywek piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA w trzech najbliższych sezonach. NC+ jest również właścicielem praw do pokazywania w Polsce angielskiej Premier League. Platforma podpisała niedawno także umowę gwarantującą przedłużenie na kolejne lata transmisji z meczów żużlowej PGE Ekstraligi.
O tym, że NC+ wygra prawdopodobnie przetarg na mecze Ekstraklasy, pisaliśmy w MMP24 12 czerwca br.