Bank PKO BP reklamuje pożyczki dla małych i średnich firm. Z tej okazji Szymon Majewski, występujący w reklamach banku, wcielił się w nową rolę – ochroniarza bankowego.
Wiodącym medium kampanii jest telewizja. Spoty są emitowane m.in. w stacjach głównych, wybranych stacjach tematycznych, w tym biznesowych. Równolegle prowadzone są działania w internecie. Kampania potrwa do 30 czerwca br.
Reklamę przygotowała agencja DDB. Autorem kreacji w internecie jest agencja OS3. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Universal McCann, za planowanie i zakup kampanii w internecie odpowiadają Value Media i Cube Group.
Bank zachęca, oferując firmom nawet do 1 mln zł (w dowolnej walucie: złotówki, euro, franki szwajcarskie lub dolary). Pożyczki do 500 tys. bank oferuje nawet bez zabezpieczeń rzeczowych, a decyzję kredytową obiecuje w jeden dzień.
Jak wynika z raportu “Finanse MSP 2011. Rynek usług bankowych” przygotowanego przez firmę Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo, 33,9 proc. firm sektora MSP miewa okresowe kłopoty z płynnością (brak środków na rachunku bieżącym). W 2008 r. wskaźnik ten wynosił tylko 18,2 proc., w 2009 r. wzrósł do 32,7 proc., a w 2010 r. do 36,6 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 32,3 proc. firm sektora MSP dokonało inwestycji. Najczęściej były to bieżące remonty i przebudowy (12,2 proc. firm), zakupy sprzętu komputerowego (9,9 proc.), pojedynczych maszyn i urządzeń (9,0 proc.), środków transportu (8,1 proc.) oraz oprogramowania komputerowego (8,0 proc.). Do finansowania inwestycji badane firmy wykorzystywały w pierwszej kolejności środki własne – aż 86,4 proc. Z kredytów korzystało 18,8 proc. inwestujących firm, a z leasingu 6,2 proc.