Kraj

Kolejni ambasadorowie akcji Bardzo Dobre Maniery

Do akcji PCK dołączają m.in. Tomek Leśniak i Przemek Truściński.

Kolejni ambasadorowie akcji Bardzo Dobre Maniery
Do Bardzo Dobrych Manier, akcji PCK mającej na celu walkę z niedożywieniem polskich dzieci, dołączają kolejni ambasadorzy, tym razem zajmujący się zawodowo ilustracją dla dzieci. Rysownicy stworzyli unikatową serię podkładek-kolorowanek ze skrzyżowanymi sztućcami. Podkładki pojawią się w restauracjach z kącikami dziecięcymi.
Tomek Leśniak, Przemek Truściński, Rafał Szczepaniak, Andrzej Wieteszka, Piotr Zawałło, Magda Estera Łapińska i Zuzanna Szczukowska swoimi pracami chcą zachęcić kolejne restauracje i ich klientów do wspierania Bardzo Dobrych Manier.

Dzieci i dorośli mogą przyłączyć się do wspólnego kolorowania w wybranych lokalach ze znakiem Bardzo Dobre Maniery.
Bardzo Dobre Maniery to inicjatywa mająca na celu walkę z niedożywieniem wśród dzieci – ich liczbę szacuje się na 700 tys. Akcja opiera się na zasadach restauracyjnego savoir-vivre’u. Ułożenie sztućców w krzyż przypominający znak PCK po skończonym posiłku w lokalach, które przyłączyły się do Bardzo Dobrych Manier, to sygnał, że za pośrednictwem restauracji chcemy przekazać 5 zł. Organizatorzy zapewniają, że środki trafiają do PCK, a stamtąd między innymi do wybranych stołówek szkolnych i świetlic. Klient restauracji otrzymuje do podpisu deklarację-cegiełkę, a wraz z nią pewność, że wpłata zostanie w całości przeznaczona na odpowiedni cel.

W akcji uczestniczy już ponad 40 restauracji. BDM obecne są w 21 miejscowościach w całej Polsce i do tej pory pozwoliły zgromadzić środki na sfinansowanie ponad 4 tys. ciepłych posiłków.
Kampania zdobyła również tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii “Kampanie Organizacji Pozarządowych” oraz nagrody na najważniejszych festiwalach reklamowych: polskim KTR oraz międzynarodowym Cannes Lions.