Kraj

Komisja Etyki Reklamy oddala odwołanie P&G

Spot Ambi Pur Freshelle naruszył normy Kodeksu Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy oddaliła odwołanie Procter & Gamble w sprawie reklamy Ambi Pur. W grudniu ub.r. Komisja orzekła, że spot Ambi Pur Freshelle naruszył normy Kodeku Etyki Reklamy. Sprawa zaczęła się od skargi konsumenta, który stwierdził, że w reklamie produktu cząsteczki nieprzyjemnych zapachów są “zjadane” przez Ambi Pur. To sugeruje, że odświeżacz nie tylko maskuje zapachy, ale też je aktywnie zwalcza, co zdaniem konsumenta jest niemożliwe.

Przedstawiciele Procter & Gamble stwierdzili, że firma dysponuje technologią zwalczającą zapachy, ale nie podali szczegółów i nie wyjaśnili, na czym ona polega. W związku z tym Komisja orzekła, że skarga konsumenta jest zasadna. Na posiedzeniu Komisji przy rozpatrywaniu odwołania P&G nie przedstawił żadnych dodatkowych faktów.

Decyzja Komisji nie oznacza jednak definitywnie, że twierdzenia P&G zawarte w reklamie nie są prawdziwe. Być może firma nie chciała ujawniać szczegółów technologicznych produktu lub uznała to za zbyt skomplikowane.

W chwili powstawania tej informacji przedstawiciele Procter & Gamble byli nieuchwytni.