Kraj

Komisja Etyki Reklamy oddala skargę wiceszefowej SLD

Arbitrzy uznali za etyczną reklamę produktu marki Vichy.

Skarga Katarzyny Piekarskiej, wiceprzewodniczącej SLD, do Komisji Etyki Reklamy została oddalona. W marcu br., bezpośrednio przed złożeniem skargi, sprawa ta była przez samą Piekarską szeroko komentowana w mediach.

Wniosek dotyczył kampanii produktu Vichy Liftactive Serum 10 z portfolio L’Oreal Polska. Skarżąca uważała, że nadużyciem jest padające w reklamie stwierdzenie “Skóra widocznie odmłodzona już od pierwszej kropli” oraz zaprezentowanie zdjęć idealnej skóry.

“Treść [reklamy – red.] nie sugeruje uzyskania dokładnie takiego samego wyglądu skóry jak prezentowany na zdjęciu. Nie można dopatrywać się możliwości wprowadzenia w błąd poprzez samo przedstawianie idealnie gładkiej skóry, tym bardziej że nie występuje żadna wizualizacja skóry przed zastosowaniem serum i po nim” – czytamy w uzasadnieniu uchwały Komisji Etyki Reklamy.

Z doniesień medialnych wiadomo, że skarga Piekarskiej była w jakimś stopniu inspirowana podobnymi działaniami w Wielkiej Brytanii, gdzie wyidealizowane obrazy modelek znalazły się w ogniu krytyki. Na początku lutego brytyjska ASA (Advertising Standards Authority) zakwestionowała reklamę L’Oreala z udziałem aktorki Rachel Weisz. Wniosek złożył Jo Swinson, parlamentarzysta z partii Liberalnych Demokratów. Na rynku brytyjskim zakazano w ub.r. także dwóch innych kampanii L’Oreala i jednej marki Olay (Procter & Gamble).