Kraj

Kompania Piwowarska bliżej Warszawy

Czołowy poznański marketer myśli o przenosinach działu marketingu.

Projekt taki był już rozważany w ub.r. Argumentem za przenosinami miał być wówczas bogatszy rynek pracy marketingowców w Warszawie i chęć wpuszczenia do firmy “świeżej krwi”. Inne powody to łatwiejsza współpraca z warszawskimi agencjami.

Do analizy tej propozycji powołano w Kompanii Piwowarskiej nawet specjalny zespół, który zarekomendował jednak pozostanie w Poznaniu, m.in. dlatego że część pracowników marketingu nie wyrażała chęci wyjazdu do Warszawy.

Teraz jednak pomysł powrócił. Na początku marca zostanie otwarte nowe, duże biuro Kompanii Piwowarskiej w budynku Warsaw Financial Center przy ul. Emilii Plater. Będzie się w nim mieścić biuro zarządu oraz dział sprzedaży odpowiedzialny za key accounts.

Ma trafić tam także kilku pracowników marketingu. Według nieoficjalnych wiadomości coraz częściej KP będzie sięgać po marketingowców z rynku warszawskiego. Nie jest wykluczone, że w ciągu kilkunastu miesięcy zdecydowana większość pracowników działu będzie pracować w Warszawie.

Taki scenariusz może być ciosem dla poznańskiego rynku agencji. Kompania Piwowarska jest największym poznańskim marketerem. O ile w zakresie ATL współpracuje z agencjami z Warszawy, o tyle zarówno działania BTL, jak i ATL dla mniejszych marek są realizowane przede wszystkim przez poznańskie firmy.