Kraj

Koniec Eurolotu? Wizz Air już deklaruje, że "zastąpi" go na wybranych trasach

Linia lotnicza Eurolot od 1 kwietnia zawiesza wszystkie swoje rejsy. To koniec przewoźnika? Konkurencja już ostrzy sobie zęby na jego pasażerów.

Koniec Eurolotu? Wizz Air już deklaruje, że "zastąpi" go na wybranych trasach
Linia lotnicza Eurolot poinformowała, że od 1 kwietnia br. zawiesza wszystkie swoje rejsy. W systemie rezerwacyjnym przewoźnika nie można już zarezerwować biletów na rejsy po tej dacie. Przewoźnik deklaruje jednocześnie, że zrealizuje wszystkie loty zaplanowane do 31 marca br. Pasażerom, którzy już zarezerwowali bilety na loty po 1 kwietnia, proponuje 100-procentowy zwrot kosztów zakupionego biletu lub – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem.

Eurolot to spółka, której właścicielem jest Skarb Państwa (62,1 proc. akcji) i TF Silesia (37,9 proc. udziałów). Dysponuje flotą 11 turbośmigłowych Bombardierów Q400 NextGen, zatrudnia ok. 300 pracowników. Samodzielnie operuje na 32 trasach w Polsce i w Europie, wykonuje także czartery i rejsy na zlecenie innych przewoźników, m.in. LOT-u.

Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy ub.r. Eurolot przewiózł 283,6 tys. pasażerów, o 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r., dzięki czemu awansował z 10. na 7. pozycję wśród przewoźników lotniczych operujących w Polsce. Przyczynkiem problemów finansowych Eurolotu stała się współpraca z niedoszłymi liniami lotniczymi 4You Airlines (patrz informacja w MMP24 z 2 września br.), które próbowali uruchomić właściciele biura turystycznego Alfa Star. Pomimo szumnych zapowiedzi nie wystartowały one w zapowiadanym terminie (3 listopada ub.r.). Kłopoty 4You Airlines definitywnie pogrążyły Eurolot.

Eurolot prowadził kampanie reklamowe m.in. w prasie, internecie i na outdoorze. Dla przewoźnika reklamowo pracowały m.in. agencje AdHeads i Cube Group oraz dom mediowy Vizeum.

Konkurencja zareagowała natychmiast – węgierska niskokosztowa linia lotnicza Wizz Air już wczoraj zapowiedziała, że ”zaopiekuje” się pasażerami ”osieroconymi” przez Eurolot. Rejsy na trasie Warszawa – Dortmund będą się odbywały codziennie, natomiast od końca marca z Gdańska do Turku i Eindhoven będzie można polecieć pięć razy w tygodniu. Ponadto pasażerowie mogą także skorzystać z lotów do Mediolanu Bergamo z Gdańska i do Eindhoven z Katowic, jako alternatywy dla wycofanej oferty Eurolot na tych kierunkach.