Kraj

KP kończy współpracę z Grandes Kochonos; będzie przetarg na Lecha

Kompania Piwowarska, producent m.in. piwa Lech, kończy współpracę z agencją Grandes Kochonos i rozpisze przetarg na obsługę tej marki.

Kompania Piwowarska, producent m.in. piwa Lech, poinformowała, że kończy współpracę z agencją Grandes Kochonos, która od początku 2007 r. obsługiwała ATL-owo tę markę.

Powodów zakończenia współpracy marketer oficjalnie nie komentuje. Natomiast nieoficjalnie mówi się o tym, że browar chce wprowadzić zmiany w komunikacji marki. Wiadomo również, że KP prowadzi ewaluację pracy agencji, które z nią współpracują.

Grandes Kochonos będzie jeszcze pracowała dla Lecha przez najbliższe trzy miesiące. Tyle czasu daje sobie marketer na przeprowadzenie przetargu, w wyniku którego zostanie wybrana nowa agencja ATL dla Lecha.

Przypomnijmy, że na początku kwietnia br. równie nieoczekiwanie KP poinformowała o zakończeniu współpracy z agencją reklamową PZL, która obsługiwała markę Żubr od 2003 r.

Oba piwa to strategiczne brandy KP – Żubr to marka nr 2, a Lech – nr 3 w portfelu KP. I mimo kryzysu, który dotyka branżę piwną, powodem do zmian nie mogą być raczej ich wyniki sprzedaży. Marka Lech w minionym roku zwiększyła swój udział w rynku z 7,6 proc. (na koniec 2008 r.) do 8 proc. (na koniec 2009 r.). Natomiast Żubr zyskał aż 1,2 pkt proc. (z 12,8 do 14 proc. udziałów w rynku – dane producenta).