Zagranica

Kraft uruchamia nowe narzędzia badawcze

Marketer chce wdrożyć nowe techniki, za pomocą których chce zdobywać i interpretować insighty konsumenckie.

Daryl Fielding, wiceprezes ds. marketingu w Krafcie, poinformował, że inwestycja w nowe narzędzia badawcze dotyczy na razie Europy i struktur w firmie zajmujących się przekąskami. Jego zdaniem firma powinna szukać głębokich insightów kulturowych, które mają pomóc w tworzeniu nowych strategii dla poszczególnych marek.

Jako przykład podaje szereg analiz etnograficznych, które zostały przeprowadzone dla marki Milka we Francji, w Niemczech, Polsce, Rosji i Serbii. Firma koncentrowała się w ten sposób na obserwacji kontekstów konsumpcji, a nie na bezpośrednich wywiadach z konsumentami.

Kraft buduje także software, za pomocą którego ma być możliwe tzw. consumer journay. Oprogramowanie ma łączyć dane dotyczące procesów zakupowych z informacjami o wysokości sprzedaży, informacjami zawartymi na opakowaniach i prezentowanych na terenie punktów sprzedaży, pomiarami rozpoznawalności marki i innymi informacjami o niej.

(na podstawie “Marketing Week”)