Kraj

KRRiT: 10 tys. zł kary dla TV Republika za reklamę Kasztelana przed południem i reklamy ponad limit

W ub.r. Telewizja Republika SA uzyskała blisko 6 mln zł przychodów.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) nałożyła na spółkę Telewizja Republika SA, nadawcę kanału telewizyjnego Telewizja Republika, 10 tys. zł kary za to, że 31 lipca ub.r. o godz. 11:34 wyemitował w bloku reklamowym 30-sekundowy spot piwa Kasztelan (Carlsberg Polska). Zgodnie z przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi piwo można reklamować w telewizji od 20.00 wieczorem do 6.00 rano.

Ponadto KRRiT stwierdziła, że 5 sierpnia ub.r. w godz. 15:00-16.00 nadawca wyemitował w sumie 875 s reklam, czyli o 155 s (nieco ponad 2,5 min) więcej, niż wynosi ustawowy limit 12 min w ciągu godziny.

Telewizja Republika wyjaśniała, że ”emisja reklamy piwa została wypuszczona wskutek niedopatrzenia”, a przyczyną emisji zwiększonej liczby reklam był ”błąd systemu informatycznego” i zapewniła, że taka sytuacja nie powtórzy się w przyszłości.

KRRiT nałożyła jednak na nadawcę karę 10 tys. zł, zaznaczając, iż uwzględniła przy tym finansowe możliwości nadawcy, którego przychody w 2014 r. wyniosły 5,99 mln zł.

Telewizja Republika rozpoczęła nadawanie w kwietniu 2013 r. Jest dostępna na platformach telewizji satelitarnej Cyfrowy Polsat i NC+ oraz w sieciach kablowych UPC, Vectra, Multimedia Polska, Toya, Inea i w ponad 120 lokalnych kablówkach. Sprzedażą jej czasu reklamowego zajmuje się Polsat Media.