Kraj

Kwartalne dochody Grupy Kino Polska TV SA wzrosły o 41 proc.

Znaczące wzrosty oglądalności kanałów Kino Polska Muzyka i FilmBox Basic spowodowały zwiększenie przychodów reklamowych do 4,4 mln zł.

Całkowite dochody ogółem Grupy Kapitałowej Kino Polska TV SA w I kwartale 2015 r. wyniosły 4,6 mln zł. To o 41 proc. więcej niż
 w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. Złożył się na to m.in. 8-proc. wzrost wpływów z tytułu emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych, a także o 46 proc. wyższe przychody ze sprzedaży praw licencyjnych.
– Przybyło nam również nowe źródło dochodów. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami bardzo dobrze radzi sobie spółka TV Okazje. We wrześniu 2014 r. Kino Polska TV nabyło 80 proc. udziałów tego telesprzedażowego startupu – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.
Znaczące wzrosty oglądalności kanałów Kino Polska Muzyka i FilmBox Basic miały z kolei wpływ na zwiększenie przychodów reklamowych grupy: z 4,0 mln zł w I kwartale 2014 r. do 4,4 mln zł w I kwartale 2015 r.
Zysk z działalności operacyjnej grupy w I kw. 2015 r. wyniósł 5,3 mln zł – o niemal jedną trzecią więcej niż w I kw. 2014.