Kraj

Kwas chlebowy obiecującą kategorią

Według badań Nielsena Polacy coraz częściej wybierają kwas chlebowy jako alternatywę dla gazowanych i słodzonych napojów.

Kwas chlebowy obiecującą kategorią
Z raportu sprzedaży przygotowanego przez firmę Nielsen, na który powołuje się marka Van Pur, wynika, że Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy, który traktują jako zdrowszy wariant gazowanego napoju.
Kategoria kwasu chlebowego rozwija się dynamicznie – na przestrzeni lat 2012-2014 odnotowano znaczny wzrost sprzedaży tej kategorii, zarówno w ujęciu wolumenowym, wartościowym, jak i ilościowym. Rynek kwasu chlebowego jest bardzo skoncentrowany – skupia się wokół 5 głównych producentów. Wśród nich liderem jest firma Van Pur odpowiadająca za 67,8 proc. wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014 (Van Pur za Nielsenem – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas chlebowy).

Polacy najchętniej sięgają po kwas chlebowy w plastikowych opakowaniach, decydując się najczęściej na wybór butelek o pojemności 1,5 l (producent Van Pur za Nielsenem – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013 – VI/VII 2014 w kategorii Kwas chlebowy, segmentacja wg wielkości opakowania). Trend ten został zapoczątkowany przez markę Van Pur, która jako pierwsza zainicjowała sprzedaż produktu o tej pojemności. Napój najczęściej trafia do koszyków klientów średnich sklepów spożywczych, na drugim miejscu uplasowały się supermarkety (Van Pur za Nielsenem – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013 – VI/VII 2014 w kategorii Kwas chlebowy).