Zarząd Telewizji Polskiej po analizie zasad respektowania etyki dziennikarskiej stwierdził, że w ciągu ostatnich lat orzeczenia komisji etyki były lekceważone i nie podejmowano działań naprawczych.
Jednocześnie uznał, że w TVP powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości i zasad. Ponieważ jednak od czasu ich przyjęcia minęło wiele lat, zarząd zamierza je dostosować do zmian we współczesnych mediach.
W TVP powstanie zespół impresariatu, który określi zasady występowania ludzi mediów – niewykonujących prac dziennikarskich – w akcjach promocyjnych, imprezach pozaantenowych i reklamach. Podjęte zostaną także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych.
Jednocześnie Włodzimierz Ławniczak, p.o. prezes TVP i nadzorujący TVP2, polecił – do czasu wprowadzenia impresariatu – zawiesić współpracę z Beatą Sadowską, ambasadorem marki samochodowej, i Pauliną Smaszcz-Kurzajewską reklamującą biżuterię. Obie współprowadziły program “Pytanie na śniadanie” w TVP2. Beata Sadowska została pierwszą polską ambasadorką Toyoty Prius. Druga z prowadzących reklamowała biżuterię Claudia Canziana.
Zarząd TVP odwołał redaktora Stanisława Janeckiego w związku z naruszeniem zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich. Janecki pozostaje jednak pracownikiem TVP1.