Kraj

Leżajsk pokazuje historię Podkarpacia w rozszerzonej rzeczywistości

Projekt dla marki piwa Grupy Żywiec przygotowały: Twin Digital Collective, Panowie Programiści, Wilk Studio, Just, GoldenSubmarine i Starcom.

Leżajsk pokazuje historię Podkarpacia w rozszerzonej rzeczywistości
Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w Polsce, przygotowała dla swojej regionalnej marki piwa Leżajsk promocję, która – jak twierdzi producent – po raz pierwszy na rynku piwnym wykorzystuje technologię tzw. rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality). W edycji znalazły się cztery etykiety nawiązujące do historycznych opakowań Leżajska Pełnego z lat 70., 80. i 90. ubiegłego wieku.

Marketer wprowadził do sprzedaży limitowaną edycję piwa Leżajsk z historycznymi etykietami. Na grafice każdej limitowanej butelki Leżajska Pełnego ukryto specjalny znacznik, który dzięki stronie www.lezajsk.com/retro generuje wirtualny model z ciekawostką z czasów, gdy piwo z tą właśnie etykietą było dostępne na rynku. Na stronie wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości, która pozwala odkryć ważne momenty z historii regionu w innowacyjny, atrakcyjny sposób. Program nie wymaga pobrania dodatkowej aplikacji, działa szybko, sprawnie i na zdecydowanej większości modeli smartfonów pracujących w systemie Android oraz iOS. Jak twierdzą autorzy projektu, jest to jedna z pierwszych na świecie realizacji, w której AR uruchamiana jest z poziomu strony internetowej, a nie przeznaczonej do tego aplikacji.

W ramach kampanii jubileuszowej marka zaplanowała szeroką komunikację m.in. na nośnikach zewnętrznych i w punktach sprzedaży oraz kampanię display, działania na Facebooku i PR.

Za pomysł kreatywny aktywacji i prace programistyczne silnika AR na stronie mobilnej odpowiada agencja Twin Digital Collective oraz Panowie Programiści. Za przygotowanie opakowań odpowiada agencja Wilk Studio, kampanią OOH zajęła się agencja Just. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Starcom. Za działania digital, social media oraz identyfikację wizualną kampanii w internecie odpowiada agencja GoldenSubmarine. Działania PR dla marki Leżajsk prowadzi agencja Roots.