Polski oddział hiszpańskiej firmy ubezpieczeniowej Liberty Seguros, należącej do Grupy Liberty Mutual Insurance, a działającej u nas pod marką Liberty Direct, w pierwszej połowie roku zebrał 159,96 mln zł składek (przypis brutto), o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na koniec czerwca br. Liberty Direct ubezpieczało ponad 485 tys. pojazdów, czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ten wzrost składek ubezpieczyciel zawdzięcza w głównej mierze wysokiej sprzedaży autocasco (AC). Składka pozyskana z tego produktu urosła aż o 12 proc. Liberty Direct odnotowało również wzrost w innych liniach produktowych, w tym w ubezpieczeniach mieszkaniowych o 75 proc.
– Ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensyfikację sprzedaży AC, co przyniosło wyraźne rezultaty w postaci wysokiego wzrostu składki. Mogliśmy to osiągnąć dzięki rozwojowi modelu sprzedaży, w ramach którego zachowujemy synergię różnych kanałów dystrybucji. Równocześnie pracujemy nad wdrożeniem nowych produktów, przede wszystkim oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obszarze tym widzimy duże możliwości wzrostu – zapowiada Marcin Warszewski, dyrektor generalny Liberty Direct.
W ubiegłym miesiącu Liberty Direct wybrał po przetargu agencję reklamową Grey Group. Obsługą budżetu mediowego firmy zajmuje się dom mediowy Havas Media.
Liberty Direct jest obecna w Polsce od siedmiu lat.