Zagranica

Lidl: kierunek Ukraina

Grupa Schwarz upatrzyła sobie kolejny duży rynek: Ukrainę. Największym lokalnym konkurentem dla Lidla byłby dyskont ATB, który ma już sieć oddziałów liczącą ok. 1,2 tys. sklepów.

Lidl: kierunek Ukraina
Jak donosi „Lebensmittel Zeitung”, niemiecką sieć dyskontową na Ukrainę ma wprowadzać Adam Miszczyszyn, country manager Lidl Ukraina. Do niedawna Miszczyszyn odpowiadał za dział zakupów międzynarodowych dla Francji, krajów skandynawskich i niektórych bałkańskich spółek zależnych.

Otwarcie się na 41-milionowym rynku tego kraju stało się nieuniknione. Lidl z powodzeniem działa już na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i w państwach graniczących z Ukrainą. W Polsce od 2002 r. – ze sprzedażą netto 5,4 mld euro. Rumunia ma o połowę mniej obywateli niż jej potężny sąsiad, a sieć Grupy Schwarz ma tam sprzedaż netto na poziomie 2,7 mld euro. W zeszłym tygodniu firma dotarła na Łotwę i potwierdziła planowane wejście na rynek Bośni.