
Przez nieco ponad dwa miesiące (od początku września br. do 13 listopada br.) akcji klienci sklepów Lidl Polska za każde wydane 50 zł i zakup przynajmniej jednego owocu lub warzywa zdobywali jeden punkt i jeden los na loterii, a następnie mogli przekazać punkt lub punkty wybranej szkole na stronie lidl.pl/szkoly. W akcji wzięło udział 10 500 szkół, którym łącznie przekazano 26 mln Talenciaków. Można je było wymieniać na nagrody z katalogu liczącego 90 pozycji – m.in. materiały pomocnicze do nauki biologii, matematyki, informatyki czy wychowania fizycznego, artykuły plastyczne czy akcesoria do nauki muzyki. Podczas trwania akcji szkoły najchętniej wymieniały Talenciaki na sprzęt informatyczny i sportowy. W odbywających się co dwa tygodnie losowaniach miały szansę wygrać m.in. roboty edukacyjne oraz podłogi multimedialne. Losowanie nagrody głównej (3 x wyposażenie pracowni informatycznej) w loterii odbędzie 25 listopada.
– Wiedzieliśmy, że tego typu akcje cieszą się popularnością na południu i zachodzie Europy, ale założyliśmy, że liczba dołączających do niej szkół w Polsce wyniesie około 30%. Dziś, kiedy kończymy akcję, widzimy, że zapotrzebowanie na takie kampanie jest w Polsce dużo większe. Wzięło w niej dział ponad 44% szkół – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, client director Eastern Europe w TCC Global, agencji marketingu lojalnościowego, która pomogła Lidlowi w przeprowadzeniu akcji.