Zagranica

Lindt niebawem ruszy z platformą m-commerce

Akcja jest jednym z kilku działań, które mają zwiększyć sprzedaż.

Szwajcarski producent czekolady Lindt rozpoczął współpracę z operatorami sieci komórkowych w Wielkiej Brytanii, która ma doprowadzić do budowy platformy m-commerce. Właśnie w komunikacji mobile upatruje największych przychodów. Celem marketera jest również obecność w grach i sprzedaż za pomocą telefonów komórkowych. 

Sprzedaż Lindta w pierwszej połowie roku nie spełniła oczekiwań analityków. Od stycznia do lipca firma zanotowała wzrost w wysokości 4,4 proc. i jest on niższy od przewidywanego. Tom Stoller, head of impulde w firmie Lindt, uważa, że wynik niższy od prognozowanego to skutek osłabienia komunikacji z marką. Podkreśla, że marki, takie jak Cadbury, postrzegane są jako nowoczesne m.in. przez to, że wchodzą w bezpośrednie interakcje z konsumentem. Działania w obszarze m-commerce mają usprawnić i ujednolicić komunikację Lindta, a przede wszystkim sprawić, że stanie się ona bliższa konsumentowi.

Sprzedaż czekolad znanej firmy jest wysoka w Wielkiej Brytanii i USA, ale wydaje się, że tempo wzrostu ostatnio słabnie. Lindt, dotychczas niemal nieobecny w mediach cyfrowych, zapowiada intensyfikację działań marketingowych również w mediach społecznościowych.