Kraj

Lody Koral Ekipa wywróciły branżę lodową do góry nogami

Z danych producenta wynika, że lody Ekipa są najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy - wyprzedzając o ponad 300% pozostałe nowości. I to bez względu na pogodę.

Fenomen lodów Koral Ekipa potwierdzają dane CMR-u. Wynika z nich, że to pierwsze lody o takiej popularności wśród konsumentów. W sklepach do 300 mkw. realizują one prawie połowę sprzedaży, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Dane marki Koral wskazują natomiast, że lody Ekipa są najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300% pozostałe produkty. Co ciekawe, lody Koral Ekipa przełamały również bardzo istotną barierę psychologiczną wśród konsumentów – ich sprzedaż nie jest wrażliwa na pogodę. 

– Lody Ekipa to fenomen, z jakim dawno nie mieliśmy do czynienia. Stały się bardzo popularne już od samego początku uruchomienia sprzedaży – w marcu i kwietniu, kiedy było jeszcze dosyć zimno, ale ich sprzedaż paradoksalnie wciąż rosła – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral. – Lody Koral Ekipa jako pierwsze w historii przełamały barierę pogodową i myślę, że sprzedawane nawet zimą miałyby również wysokie zainteresowanie. Dla nas od pewnego momentu głównym celem było sprostanie ogromnemu popytowi na lody Ekipa, aby mogły trafić do każdego konsumenta, i zrobimy wszystko, aby tę dobrą passę utrzymać – dodaje Piotr Gąsiorowski.

Pomysł na współpracę z Frizem oraz Ekipą został zainicjowany przez zarząd firmy Koral, aby być bliżej dzieci i młodzieży – wejść do ich świata. Początkowo współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z asortymentu marki Koral.

– Podczas wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się, kolokwialnie mówiąc, bardzo pozytywna chemia i marka Koral postanowiła rozszerzać pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzone będą wspólnie, aby Friz i jego Ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem, jaki sygnują – dodaje Piotr Gąsiorowski.

Z żartobliwego pomysłu powstały pierwsze w Polsce lody we współpracy z youtuberami. Jak podkreśla producent, marka Koral nie narzucała Ekipie całkowicie gotowego produktu – sama Ekipa mocno angażowała się na każdym etapie jego tworzenia, od kompozycji smakowej, kształtu, po formę i samo opakowanie. 

Producent zaznacza także, że na polskim rynku lodów już dawno nie było produktów skierowanych do młodzieży – zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem starsi próbowali odważniejszych smaków, ale już w tradycyjnych opakowaniach. Trzeba dodać, że młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś, co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś, co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym.

Mimo że to pierwsze lody promowane przez youtuberów, możemy przypomnieć poprzednie kampanie marki Koral z idolami starszych i młodszych – Marylą Rodowicz czy Dodą, które również cieszyły się dużym zainteresowaniem konsumentów.

(Handelextra.pl)