Przetargi

Łódź jako Centrum Przemysłów Kreatywnych

Hasło i strategię promocji przygotowała agencja Demo Effective Launching.

Łódź przyjęła 23 lutego br. strategię promocji miasta autorstwa agencji Demo Effective Launching, która wygrała przetarg. O zlecenie starały się także cztery inne agencje (wiadomo jedynie, że to firmy z Warszawy, Łodzi i Krakowa).

Demo pracowała nad dokumentem dla Łodzi przez dziewięć miesięcy. Na zlecenie firmy instytut badawczy TNS OBOP przeprowadził największe w historii Łodzi badania opinii publicznej na temat miasta (odbyły się one zarówno w Łodzi, regionie, kraju, jak i poza jego granicami: USA, Niemcy,
Wielka Brytania). Wykazały, że respondenci nie mają właściwie żadnych skojarzeń z miastem – ani dobrych, ani złych.

W proponowanej strategii promocji agencja uznała, że najlepszym hasłem promującym miasto będzie Centrum Przemysłów Kreatywnych – w promowaniu Łodzi pomogą skojarzenia ze sztuką: szkołą filmową, festiwalami designu, tygodniem mody, projektantami odzieży.

Urząd Miasta Łódź potrzebował dokumentu określającego, na czym ma się skoncentrować, aby wypracować swoją przewagę i efektywnie się rozwijać, dlatego rozpisał przetarg. Zakres pracy agencji obejmował opracowanie marki, strategii promocji i badania. Strategia ma być wdrożona do 2016 r.