Kraj

Łomża wprowadza wersję pszeniczną

Producent piwa Łomża wprowadza nowy wariant produktu i wspiera go reklamowo.

Łomża wprowadza wersję pszeniczną
Browary Regionalne “Łomża”, których sztandarową marką jest piwo Łomża, wprowadzają do sprzedaży piwo pszeniczne jasne, pasteryzowane Łomża Export Pszeniczne, o zawartości alkoholu 5,7 proc. obj., dostępne w półlitrowej butelce bezzwrotnej.

– Tym razem zdecydowaliśmy się zaproponować konsumentom produkt z ciągle jeszcze niezbyt popularnej, ale szybko rozwijającej się kategorii na polskim rynku piwa, zainteresowanie którą w naszej ocenie będzie szybko wzrastać – mówi Maciej Ładwiński, senior brand manager marki Łomża. – Piwa pszeniczne, które same w sobie są kategorią dość zróżnicowaną (wyróżniamy aż trzy podstawowe podgatunki), oferują niezwykle ciekawe wrażenia smakowe i zapachowe, zupełnie inne niż te dostarczane przez tradycyjne jasne pełne. To piwa znakomicie orzeźwiające, przez co szczególnie chętnie spożywane są w okresie letnim, naturalnie mętne, a sztuka ich prawidłowego serwowania tworzy swoisty rytuał.

Łomża Export Pszeniczne otrzyma bardzo silne wsparcie marketingowe – na czerwiec producent zaplanował kampanię na nośnikach reklamy zewnętrznej. Billboardy z wizerunkiem nowego produktu pojawią się w większych miastach macierzystego regionu marki Łomża (północno-wschodnia Polska), w Warszawie, Krakowie oraz Łodzi. W wybranych lokalizacjach będą im towarzyszyć siatki wielkoformatowe, reklamy na wiatach przystankowych, a w Warszawie także reklamy na stacjach metra.

Kreację reklam stworzyła agencja Testardo Gram, a media zaplanował i kupił Starlink.

Działania wspierające piwo Łomża Export Pszeniczne prowadzone będą niezależnie od trwającej obecnie ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej marki Łomża (pisaliśmy o niej w MMP24 18 maja br.).

Marka Łomża w ub.r. odnotowała 31-proc. wzrost sprzedaży, a w I kwartale 2011 r. sprzedano jej aż o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2010. Szczególną popularnością cieszy się wprowadzone niedawno do oferty piwo Łomża Export Miodowe, które w bardzo krótkim czasie osiągnęło prawie 10-procentowy udział w całości sprzedaży marki Łomża.