Kraj

LOT bez szefa marketingu

Po trzech miesiącach kierowania marketingiem LOT-u Joanna Pędzińska rozstała się z firmą.

Joanna Pędzińska, która od marca br. była dyrektorem marketingu Polskich Linii Lotniczych LOT, rozstała się z firmą. Jej dalsze plany zawodowe nie są na razie znane. Trwają poszukiwania następcy.

Pędzińska przyszła do LOT-u we wrześniu 2010 r. i zastąpiła Dorotę Haller, która z LOT-em rozstała się po 2,5 roku pracy. Poprzednio Joanna Pędzińska zajmowała stanowisko zastępcy dyrektora marketingu i produktu, a wcześniej kierowała zespołem komunikacji marketingowej. Przed przejściem do LOT-u przez półtora roku pracowała w Lukas Banku (obecnie Crédit Agricole Bank Polska), gdzie była dyrektorem departamentu kreacji i komunikacji marketingowej, a wcześniej przez 2,5 roku w firmie P4, operatorze sieci komórkowej Play, gdzie była m.in. dyrektorem marketingu rynku masowego i przygotowywała wprowadzenie na rynek marki Play. W swojej karierze pracowała także w PTK Centertel, operatorze sieci komórkowej Orange, oraz jako brand manager marki Adidas w Coty Polska.

LOT pozostał bez szefa marketingu w sytuacji, kiedy prowadzi ostry spór z OLT Express. Narodowy przewoźnik zarzucił nowemu konkurentowi, że posługuje się zwrotem “Polskie linie lotnicze”, zaś jego reklamy wykorzystują motywy stosowane wcześniej przez LOT. Sprawa trafiła do sądu, który stosując zabezpieczenie powództwa LOT-u, zakazał OLT pewnych elementów w reklamach. OLT zmieniło więc hasło “Polskie linie lotnicze” na “Polska górą”, ale poza tą modyfikacją prowadzi kampanię de facto w dotychczasowej formie. Przewoźnik odwołał się też od postanowienia zabezpieczającego sądu.