Kraj

Marka długopisów Bic na swoje 70-lecie przygotowała ekologiczną nowość

Na rynek trafia długopis w metalowej obudowie z wymiennymi wkładami

Marka długopisów Bic na swoje 70-lecie przygotowała ekologiczną nowość
BIC świętuje 70-lecie powstania długopisów Cristal – przezroczystych jednorazowych długopisów. Z okazji jubileuszu marka wprowadza na rynek linię Cristal Re’New – długopis w metalowej obudowie z wymiennym wkładem.
Jak informuje firma w informacji prasowej, historia BIC rozpoczęła się po II wojnie światowej na przedmieściach Paryża, gdzie Marcel Bich produkował części zamienne do wiecznych piór. Na rynku istniał już wtedy długopis kulkowy, jednak był daleki od ideału. Bich pracował nad wynalezieniem idealnego długopisu przez dwa lata, a w rezultacie na początku 1951 r. powstał BIC Crystal . W 1952 roku Marcel Bich wraz z Raymontem Savignac rozpoczęli kampanię reklamową “Elle court elle court, la pointe BIC”, a w 1960 roku symbolem marki został BIC Boy – charakterystyczny chłopiec z głową w kształcie kulki.
Długopisy marki BIC mają status kultowych – można je zobaczyć na ekspozycjach w Museum of Modern Art / Centre George Pompidou w Paryżu, a także w Museum of Modern Art w Nowym Jorku (MoMA).
Przez ostatnie 70 lat na rynku pojawiło się ponad 60 modeli BIC Cristal oraz 15 kolorów, a kolekcja wciąż się rozrasta. BIC Cristal Re’New jest dostępny w sklepach stacjonarnych oraz na Allegro (użytkownik: SkleBIC) w rekomendowanej cenie 19,99 zł za zestaw 1 długopis + 2 wymienne wkłady. W 2020 roku sprzedaż netto BIC wyniosła 1627,9 mln euro. Spółka jest notowana na Euronext Paris.