Kraj

Marka Kanapkowy Hochlandu edukuje młodych graczy i ich rodziców

Popularni w grupie docelowej influencerzy stworzą dla swoich widzów Masterklasy.

Marka Kanapkowy Hochlandu edukuje młodych graczy i ich rodziców
Akcja marki Kanapkowy firmy Hochland prowadzona we współpracy z agencją Gameset z grupy LTTM ma pokazywać, że gry odpowiednio dobrane do wieku dziecka, a także przedstawione w odpowiedni sposób i w stosownym kontekście, mogą pozytywnie wpłynąć na jego rozwój. Firma powołuje się na przegląd ponad 100 badań naukowych opublikowany w “Frontiers in Human Neuroscience”, zgodnie z którym granie w gry pozytywnie wpływa m.in. na uwagę w takich aspektach, jak trwałość czy selektywność. Gry mają jednak również potencjał uzależniający, a przy braku kontroli i dostosowania do wieku mogą mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka. 

W ramach kampanii popularni w grupie docelowej influencerzy gamingowi stworzą dla swoich widzów Masterklasy – materiały edukacyjne rozwijające głównie trzy obszary: wyobraźnię, współpracę i kreatywność poprzez gry dostosowane do odbiorców w różnym wieku: “Minecraft” (zgodnie z systemem Pan European Game Information, czyli PEGI, odpowiednia dla wieku 7 lat), “Brawl Stars” i “FIFA” (PEGI 9) oraz “Fortnite” i “League of Legends” (PEGI 12). Aby wziąć udział w Masterklasach, należy śledzić media społecznościowe następujących twórców: Hubert “Doknes” Wydra, Karol “Dealereq” Kuter, Damian “Holm” Balcerzak, Oskar “Junajted” Siwiec, Przemysław “Przemek Best Games” Bylina, Krystian “Farell” Śmiejan i Rafał “Marvecc” Czajkowski. Kampania obejmie także webinar dla rodziców o grach wideo (szczegółowe informacje pojawią się na fanpage’u Hochland Kanapkowy na Facebooku).

Z badania IQS Game Story 2 wynika, że w Polsce 87% dzieci w wieku 12-18 lat gra w gry komputerowe, mobilne lub konsolowe minimum raz w tygodniu. W grupie wiekowej 9-18 lat odsetek ten wynosi 91%.