Amerykańska Motorola zamierza powrócić do czołówki producentów telefonów komórkowych. W przyszłym miesiącu w Europie (także w Polsce) ruszy sprzedaż nowego topowego modelu telefonu komórkowego Motorola Razr.
Producent reklamuje go jako najcieńszy smartfon na świecie. Jak przystało na topowy model, jest bogato wyposażony technicznie (podzespoły), a do wykończenia obudowy wykorzystano kevlar (to tworzywo wykorzystywane m.in. w kamizelkach kuloodpornych).
To swoisty come back Motoroli z marką Razr. Producent w 2004 r. wypuścił na rynek telefon o tej nazwie (był to tzw. clamshell, czyli telefon z klapką). Zyskał ogromną popularność. Razem z kolejnymi odmianami Motorola sprzedała go w liczbie ponad 130 mln sztuk, co zapewniło mu 4. miejsce na liście najlepiej sprzedających się telefonów komórkowych w historii.
Nowa Razr działa pod kontrolą systemu Android Google.
Małgorzata Matusiewicz, szefowa polskiego oddziału Motoroli, przyznaje, że dla firmy będzie to bardzo ważna premiera. Dlatego marketer rozważa szeroką kampanię reklamową, w tym także w telewizji.
Tak wygląda oficjalny spot reklamowy nowej Razr.
Motorola współpracuje w Polsce z agencjami Gruppa66/Ogilvy, Ogilvy Action i domem mediowym Mindshare.
W sierpniu br. Google ogłosił, że za 12,5 mld dol. kupuje komórkowy dział Motoroli. Amerykański producent liczy, że dzięki temu powróci do gry o czołowe miejsce wśród dostawców telefonów. Jeszcze w 2007 r., w którym zaczęły się kłopoty Motoroli, ze 159 mln szt. sprzedanych telefonów zajmowała ona trzecie miejsce na świecie (po Nokii i Samsungu). Po II kwartale tego roku Motorola zajmowała odległe ósme miejsce.