Zagranica

Marks & Spencer odnotowuje spadek sprzedaży o 2,2 proc.

Mimo zwiększenia wydatków na marketing o 20 proc. sieć odnotowuje spadki sprzedaży.

Marks & Spencer zanotował w ciągu ostatniego półrocza spadek sprzedaży o 2,2 proc. pomimo zwiększenia o 20 proc. budżetu na marketing. Sprzedaż like-for-like towarów spadła o 2,9 proc., podczas gdy w tym samym czasie wydatki na marketing wzrosły o 83 mln funtów, co oznacza wzrost o 19,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Szczególnie źle wypadła sprzedaż online – zanotowała spadek o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
Sprzedaży grupy ogółem wyniosła 4,8 mld funtów w ciągu ostatniego półrocza, co oznacza wzrost o 0,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym przy sprzedaży w samej Wielkiej Brytanii na poziomie 4,4 mld funtów. Zwiększa się sprzedaż żywności w sieci – zanotowała wzrost na poziomie 1 proc.

(BrandRepublic)