Zagranica

Marks & Spencer promuje odzież męską

Kampania ma prezentować konkretne linie produktów i proponować proste, uniwersalne zestawy ubrań, ułatwiając codzienne wybory.

Marks & Spencer w Wielkiej Brytanii wystartował z pierwszą w swojej historii kampanią odzieżową adresowaną do mężczyzn. Prezentuje wąskie portfolio produktów, ale podsuwa konsumentom pomysły na uniwersalne zestawy stylowych ubrań. Celem działań jest prezentacja takich ubrań z kolekcji sieci, żeby dobrze komponowały się z ubraniami innych, mainstreamowych marek.
Kampania obejmuje reklamę drukowaną w ośmiu tytułach prasowych, kampanię OOH na terenie całego kraju oraz kampanie w mediach społecznościowych. Celem jest dotarcie do połowy docelowej grupy odbiorców odzieży męskiej M&S, przy czym kupujący powinni zobaczyć zdjęcia co najmniej trzy razy w trakcie trwania kampanii.
Hasło ‘Slimmer, Sharper, More Stylish” przez komentatorów odbierane jest jako “przyznanie się” marki do tego, że do tej pory ubrania z jego portfolio nie dotrzymywały kroku wymaganiom rynku.
Kampania jest częścią długofalowej strategii polegającej na “odchudzaniu” portfolio produktów w zamian za koncentrację na wybranej gamie stylów jak najbardziej uniwersalnych i współgrających z kolekcjami innych sieci. Pierwsze ruchy w portfolio, które zapowiadały takie zmiany, polegały na relaunchu marki Per Una i likwidacji submarki Classic od sezonu jesień/zima 2019.
Uznając fakt, że konsumenci wolą ubierać się znacznie mniej formalnie, M&S zwiększył liczbę linii odzieży rekreacyjnej i dzianin odpowiednio o 12% i 4% w aktualnym sezonie, a zmniejszył portfolio garniturów i odzieży formalnej o ok. 4%.

(Marketing Week)