Celem M&S jest pozycjonowanie marki jako “pozwalającej dobrze żyć”. Badania zlecone przez marketera wykazały, że konsumenci chcą zwiększać wydatki na marki, które dają im doznanie dobrego życia. Intencją M&S jest też jednoczesne docieranie do konsumentów z różnych grup wiekowych i społecznych.
Nowa kampania reklamowa sieci obejmie wszystkie główne kanały, w tym telewizję, media cyfrowe i społecznościowe, prasę, outdoor, POS i radio. Przewidziane jest m.in. “przejęcie” przez hasło kampanii strony internetowej dziennika “Daily Mail” – spodziewany zasięg to 28 mln odsłon.
W ub.r. M&S przerwał złą passę, ogłaszając niespodziewanie, po raz pierwszy od ponad dwóch lat, wzrost sprzedaży ubrań i artykułów wyposażenia wnętrz w okresie świąt Bożego Narodzenia. Wzrost wyniósł 2,3 proc. rok do roku; dział spożywczy zanotował skromniejszy wzrost o 0,6 proc.
(Marketing Week)